شرکت ساختمانی ارگ نیارش پارس (انیپکو)

انجام کلیه امور معماری مبتنی بر نگرش معماری پایدار و بومی .....................طراحی بر اساس اصول معماری ، روانشناسی ، اقلیمی و باغسازی

شرکت ساختمانی ارگ نیارش پارس (انیپکو)

انجام کلیه امور معماری مبتنی بر نگرش معماری پایدار و بومی .....................طراحی بر اساس اصول معماری ، روانشناسی ، اقلیمی و باغسازی

نمونه کارهای طراحی فضای سبز و محوطه سازی

در این بخش به معرفی تعداد محدودی از نمونه های طراحی و اجرا شده محوطه سازی و فضای سبز که توسط تیم طراحی شرکت انیپکو خلق شده می پردازیم.شرکت انیپکو با بهره گیری از توان مهندسین با تجربه و برتر کشوری از اولین شرکت هایی است که در کشور به طور تخصصی طراحی فضای سبز، محوطه سازی ، طراحی معماری،طراحی گردشگری و طراحی باغ و ویلا را در دستور کار خود دارد.سرپرستی این مجموعه را آقای مهندس محمد سعید ضیمران به عهده دارند که تحصیلات خود را در یکی از بهترین و معتبرترین دانشگاه های اروپا به اتمام رسانیده اند و در چندین نوبت مقام های برتر کشوری و بین المللی را در عرصه طراحی معماری و طراحی فضای سبز و طراحی مجتمع های گردشگری و توریستی را کسب نموده اند و به جرات می توان گفت که بهترین طراح ویلا در کشور می باشند.ما مفتخریم که تا به امروز بیش 220000 متر مربع زمین بایر را به باغ های کارآمد و زیبا همراه با ساختمانهایی زیبا و عملکردی تبدیل نموده ایم. ودر این راه بیش از 30 نفر مهندس  نوپا را آموزش داده و روانه بازار کار کرده ایم.

باغ و ویلای خانم نوری زاده.....شیراز ورودی صدرا

طراح : مهندس ضیمران

این باغ و ویلا در راه ورودی صدرا قرار گرفته است.زمانی که پروژه به شرکت انیپکو محول گردید تعدادی درخت و ساختمان کوچکی در محل موجود بود.خواسته کارفرما طراحی ویلای دوطبقه و جانمایی آن و استخر و آلاچیق و ... بود.از ابتدای کار حفاظت از درختان موجود در دستور کار قرار گرفت و طراحی معماری به سمتی رفت که هیچگونه تلفاتی در درختان نداشته باشیم.طرح جوی و آبنمای زیر بیت ردیفی از درختان قرار گرفت که در گوشه ای از زمین واقع بود و مقدار قابل توجهی زمین را تلف کرده بود.



در تصویر زیر گوشه ای دیگر از باغ نمایش داده شئه که در طراحی معماری و فضای سبز ایده ارتباط فضاهای مختلف سایت مد نظر بوده است.ارتباط منسجم بین اجزا معماری و فضای سبز در طراحی فضای سبز و طراحی ویلا به چشم میخورد. استخر اصلی نزدیک ویلا و در ارتباط با آب نما طراحی گردیده است.آلاچیق و باربیکیو نیز در فضایی مفرح و مشرف به استخر جانمایی گردیده است.



طراحی باغ و ویلا و طراحی فضای سبز  دکتر شکر شکن.....حومه شیراز

طراح : مهندس ضیمران

این باغ و ویلا در منطقه کوهمره سرخی در حوالی شیراز واقع گردیده است.در این زمین تعداد زیادی درخت خوب موجود بود که بسیار منظم کاشته شده بودند و تنها راهی در میانه درختان موجود بود که انتهای مجموعه می رسید. تیم طراحی با ایده حفظ درختان و البته ایجاد تنوع و بداعت طراحی را آغاز کرد و با توجه به محدودیت یاد شده طرح زیر نهایی و پس از تصویب به مرحله اجرا درآمد. ایجاد باغچه های طبقاتی با متریال های متفاوت ،طراحی بر اساس محرمیت و عدم مشرفیت فضاهایی همچون استخر ،ایجاد آتریوم( حوض خانه شیشه ای با دیوارهای بازشو در جهت جغرافیایی مناسب) در پشت ساختمان جهت استفاده حداکثری از انرژی خورشید و باد جهت سرمایش و گرمایش ساختمان ،ایجاد فضاهای خصوصی و نیمه خصوصی در طراحی فضای سبز وبسیار نکات ریز دیگر از ویژگی های چشمگیر این مجموعه می باشد.



ایجاد فضاهای نیمه خصوصی در طراحی فضای سبز و طراحی معماری در بین درختان موجود :

طراحی باغ و ویلا و طراحی فضای سبز  آقای سلطانی.....قادرآباد فارس

طراح : مهندس ضیمران

این باغ و ویلا در شهر قادرآباد فارس قرار گرفته است.در طراحی معماری و طراحی باغ این مجموعه بنا به درخواست کارفرمای محترم از سبم کلاسیک بهره گرفته شده است.در ورودی باغ در سمت مخالف محلی بود که تصمیم به جانمایی ساختمان گرفته بودیم.لذا با توجه به عرض کم زمین و مسائل فوق پیچشی در راه دسترسی اصلی ایجاد شد و فضاهای درخواستی در طرفین آن جانمایی گردید.استفاده از آب به دلیل پرآب بودن منطقه در کل سایت مورد توجه قرار گرفت به طوریکه در کل محوطه المان های آبی به چشم می خورد.در ترکیب با آب آتش در برخی مناطق جانمایی گردیده که در این راستا از اصوا فنگ شویی با ظرافت کامل بهره گیری شده است.




















نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد